Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

Επιστολή παιδιάτρου σχετικά με το όριο στη συνταγογράφηση.

ΠΡΟΣ: Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας
ΘΕΜΑ: 'Σχετικά με το πλαφόν Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης'
Κυριακή, 19/1/2014
Κύριοι,
Ονομάζομαι Σιακαβέλλας Κωνσταντίνος, είμαι Παιδίατρος με ΑΜΚΑ: 21065902971. Είμαι 20 έτη ελεύθερος επαγγελματίας ως παιδίατρος και πιστοποιημένος χρήστης του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης από της ενάρξεώς του.
Το πλαφόν που μου ετέθη βάσει του νέου ΦΕΚ είναι € 1637,00 μηνιαίως. Παρακολουθώντας το ηλεκτρονικό μου προφίλ μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης μπορείτε να διαπιστώσετε ότι παρακολουθώ μεγάλο αριθμό παιδιών (φαίνεται από τα διαφορετικά ΑΜΚΑ) και παρ' όλα αυτά η μέση μηνιαία μου δαπάνη (πλαφόν) είναι εξαιρετικά χαμηλή.
Θα περίμενα λοιπόν να επιβραβευθώ για τη νοικοκυρεμένη και συντηρητική συνταγογράφησή μου, το ίδιο ισχύει και με τα παραπεμπτικά παρακλινικών εξετάσεων. Παρ' όλα αυτά μου επιβάλετε να μειώσω κατά 20% το χρηματικό ποσό της μηνιαίας συνταγογράφησής μου.
Καταλαβαίνετε ότι αισθάνομαι ο φτωχός συγγενής των συναδέλφων παιδιάτρων στην περιοχή μου, αλλά και γενικότερα, και όταν θα πω σε κάποιους γονείς ασθενών μου ότι: Δεν μου επιτρέπει το σύστημα να σας γράψω τα φάρμακα1, θα σκεφθούν ότι ο ΕΟΠΥΥ με τιμωρεί για κάποια παρατυπία-παρανομία μου. Αντί λοιπόν επαίνου με κάνετε απολογούμενο στους γονείς των μικρών ασθενών μου. Αφού λοιπόν δεν με επιβραβεύετε, επιτρέψτε μου να φτάσω στο μέσο όρο της δαπάνης για την ειδικότητά μου όπως ορίζεται για το νεοεισερχόμενο ιατρό στο ΦΕΚ ΑΦ64 - 16 Ιανουαρίου 2014 / Άρθρο 16.
Και μια ιδέα για τον Υπουργό Υγείας:
Το ηλεκτρονικό προφίλ του ιατρού όπου θα φαίνεται η νοικοκυρεμένη ή μη συνταγογράφηση και έκδοση παραπεμπτικών, ποιοτική και ποσοτική, να αποτελεί κριτήριο των ιατρών που θα επιθυμούν να ενταχθούν στο σύστημα Π.Φ.Υ (Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας) και όχι να ισχύουν τα κριτήρια περί κοινωνικής προσφοράς και δράσης που ερμηνεύονται κατά το δοκούν (λες και η κοινωνική προσφορά και δράση πρέπει να διαφημίζεται) και θα ισχύσουν ακόμα και βάσει του νέου νομοσχεδίου που κατατέθηκε και συζητείται.